برندهای مشهوری که نامشان اشتباه تلفظ شده است

بسیاری از برند‌های محبوب دنیا نامی دارند که تلفظ آن‌ها شاید در نگاه اول ساده باشد، اما اغلب آنگونه نیست که به نظر می‌رسد.

در این مطلب درباره‌ی تعدادی از برند‌های مشهور دنیا و تلفظ صحیح نام آن‌ها را خواهید خواند.

۱– ایکیا

در پشت نام شرکت ایکیا داستانی احساسی وجود دارد. نام آن ترکیبی است از حرف اول نام و نام خانوادگی مؤسس آن و نام مزرعه و شهری که او در آن‌ها بزرگ شده بود. نام این برند به شکل‌های مختلفی تلفظ می‌شود مثل ایکیا یا آیکیا. اما تلفظ صحیح آن «ایکِیا» (ای- کِ – یا) است.

۲– نوتلا

این شکلات صبحانه‌ی خوشمزه توانسته به صبحانه‌ی رایج بسیاری از خانواده‌ها در سرتاسر دنیا بدل شود. بسیاری از ما نام این برند را «نوتلا» تلفظ می‌کنیم. اما در واقع تلفظ صحیح نام آن «نیوتِلّا» (نیو – تِ – لّا) است.

۳- هواوی

پشت نام این برند معنای بسیار میهن پرستانه‌ای وجود دارد. «هوا» یعنی «چین» و «وی» به معنای «ساختن، عمل کردن، کاشتن، خلق کردن، اداره کردن و پرداختن» است. غیرچینی‌ها معمولاً نام این برند را «هواوی» تلفظ می‌کنند، اما تلفظ صحیح آن «هوواوِی» (هو – وا – وِی) است.

۴- هیوندای

شرکت خودروسازی هیوندای برخی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودرو‌های دنیا را طی سالیان فعالیت خود تولید کرده است. اما با وجود این اغلب افراد نام آن را به اشتباه «هیوندای» تلفظ می‌کنند، در حالی که تلفظ درست نام این شرکت «هاندِی» (هان – دِی) است.

۵- هرمس

برند مد و فشن هرمس یکی از گران قیمت‌ترین برند‌های دنیا است و تولیدات آن محبوبیت زیادی در میان دوستداران دنیای مد دارد. اما تلفظ نام آن نه «هرمس» بلکه «اِیرمِز» (اِیر – مِز) است.


۶- ژیوانشی

شرکت فرانسوی ژیوانشی برندی شناخته شده در زمینه‌ی تولید پوشاک، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی است. این شرکت قدمتی طولانی دارد و محصولات آن همواره جزء پرفروش‌ترین‌های حوزه‌ی خود بوده اند. بیشتر افراد نام این برند را به اشتباه «ژیوانشی» تلفظ می‌کنند که شکل صحیح آن «ژیوُنشی» (ژی – وُن – شی) است.

۷- فولکس واگن

فولکس واگن بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی دنیا است. این شرکت آلمانی که از قدمتی طولانی برخوردار است در ابتدا با هدف تولید خودرویی بنا شد که عموم مردم آلمان توانایی خرید آن را داشته باشند به همین دلیل این نام بر روی آن گذاشته شد که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم است. اما تلفظ صحیح نام این شرکت نه «فولکس واگن» بلکه «وُکس وَرگان» (وُکس – وَر – گان) است.

۸- سگا

بسیاری از کودکان دیروز و امروز بخشی از خاطرات خوب دوران کودکی خود را مدیون شرکت ژاپنی سگا هستند که در زمینه‌ی تولید بازی‌های ویدئویی و کنسول بازی فعال است. اما برخلاف تصور رایج نام این شرکت نه «سگا» بلکه «سیگا» (سی – گا) است.

۹- لویی ویتون

لویی ویتون، برند فرانسوی که به اختصار ال وی هم خوانده می‌شود زمینه‌ی فعالیت آن تنها به تولید پوشاک محدود نمی‌شود و این شرکت در زمینه‌ی تولید ساعت، زیورآلات، لوازم جانبی، نوشت افزار و … هم فعالیت دارد. بسیاری از ما نام این برند را به اشتباه «لویی ویتون» تلفظ می‌کنیم، اما تلفظ صحیح آن «لویی ویتان» (لو- یی – وی – تان) است.

منبع: روزیاتو

درباره ی Admin

مطلب پیشنهادی

معرفی بوفه ونگه ایکیا HEMNES

معرفی بوفه ونگه ایکیا HEMNES