آیکیا: اثاثیه منزل به مثابه اثر هنری

اثاثیه منزل برای ما وسایلی کاربردی هستند که قرار است نیازهای زندگی روزمره ما را برآورده کنند. در عین حال زیبایی ظاهری این وسایل هم برای ما مهم است.

امروزه بیشتر مردم در فضاهای آپارتمانی نسبتا کوچک زندگی می‌کنند و می‌خواهند وسایل متنوع داخل خانه از  مبلمان و صندلی گرفته تا جاکفشی و جالباسی کمترین فضا را اشغال کنند و به خوبی در کنار هم قرار بگیرند و با شیوه طراحی داخلی خانه‌های امروزی سازگار باشند.

اثاثیه منزل آیکیا به عنوان یک اثر هنری

تاکنون به جاکفشی و جالباسی یا آباژور خود به عنوان یک اثر هنری نگاه کرده‌اید؟ در شرکت آیکیا محصولات به مثابه یک اثر هنری طراحی می‌شوند. فرایند طراحی یک جالباسی باکیفیت را در نظر بگیرید. یک طراح خوب به این فکر می‌کند که این جا لباسی باید به گونه‌ای ساخته شود که گذاشتن و برداشتن لباس از آن ساده باشد، سبک باشد و جابجایی َآن راحت باشد و در عین حال استحکام لازم برای نگهداری لباسهای سنگین را داشته باشد، شکل ظاهری آن زیبایی را به محل زندگی یا محل کار ما هدیه کند و به گونه‌ای طراحی شود که قیمت کمتر و فرایند تولید سریعتری داشته باشد. طراحی جالباسی با تلفیق این ویژگی‌ها فقط از یک هنرمند بر می‌آید.

هنرمندان باهوش امروزی با درک مقتضیات عصر حاضر محصولات برند آیکیا را طراحی می‌کنند. اثر هنری فقط آن تابلو نقاشی یا مجسمه باشکوهی نیست که سالها وقت صرف ساخت آن شده و اکنون در یک موزه قرار گرفته است. کار باارزشتر و موثرتر این است که آثار خود را وارد خانه‌های میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا کنیم. یک صندلی حصیری داشته باشیم که هم ارگونومی در آن رعایت شده باشد یعنی فرایند طراحی و مهندسی تولید صندلی با توجه به ویژگیهای جسمی و روانی انسان و رعایت سلامت مفاصل و ستون فقرات انجام شده باشد. هم زیبایی و جذابیت آن برای بیننده جلب نظر کند و هم اینکه با میز و وسایل مرتبط همخوانی داشته باشد.

معرفی برند آیکیا

ایکیا یک شرکت چندملیتی تولید اثاثیه منزل است که سال 1943 در سوئد بنیان نهاده شد. اینگوار کامپراد جوان 17 ساله‌ سوئدی که این شرکت را تاسیس کرد دو سال پیش از دنیا رفت و پسرش اکنون مدیریت بزرگترین شرکت تولیدکننده مبلمان در سراسر دنیا را در اختیار دارد.

راز موفقیت آیکیا در این بود که سبک جدیدی از طراحی وسایل منزل را دنبال کرد. سبکی که بر سادگی و حذف زوائد غیرکاربردی از اثاثیه منزل متمرکز است. در محصولات برند آیکیا خبری از نقش‌ونگارهای تزئینی پیچیده که در مبلمان کلاسیک می‌بینیم نیست. در میز و صندلی و مبلمان برند ایکیا سعی می‌شود زیبایی از دل سادگی بیرون بیاید. سادگی آرامش‌بخش و رضایت‌آور است. زندگی انسان امروزی پیچیده و در هم ریخته است. ما همواره در محیطهای شلوغ قرار می‌گیریم. بنابراین وقتی با سادگی مواجه می‌شویم قدر آن را می‌دانیم و احساس اطمینان دریافت می‌کنیم.

به این سبک محصولات ایکیا در اصطلاح مبلمان مدرن می‌گویند. رنگ قهوه‌ای تیره که عمدتا در طرح‌های کلاسیک استفاده می‌شود با رنگهای متنوعتر و روشن جایگزین شده و از تزئینات مفصل غیرکاربردی پرهیز می‌شود. رعایت این مساله باعث کاهش هزینه تمام شده محصول و سهولت تولید آن می‌شود.  استقبال بیشتر مردم از این سبک نشان می‌دهد که مبلمان مدرن با ذهنیات و سلایق انسان امروزی و سبک زندگی جدید سازگارتر است.

برند آیکیا در ایران

محصولات متنوع آیکیا در سراسر دنیا از جمله کشور ایران به فروش می‌رسد. فروشگاه پرسه بازار ارائه دهنده محصولات آیکیا از لوازم آشپزخانه گرفته تا مبلمان و مبل راحتی و صندلی حصیری و انواع جاکفشی و جالباسی است. انواع مختلف محصولات آیکیا را می‌توانید در این فروشگاه اینترنتی مشاهده کنید. مشخصات هر یک از محصولات را بررسی کرده و آنها را با شرایط خانه و سلیقه خود تطبیق دهید. اگر سوالی داشتید مثلا به دنبال جاکفشی با اندازه معینی هستید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی پرسه بازار تماس بگیرید و از مشاوره آنها بهره مند شوید. در نهایت بعد از انتخاب محصول مورد نظر امکان خرید آنلاین این محصولات را در این وبسایت خواهید داشت.

نویسنده: محسن کاظم پور

درباره ی Admin

مطلب پیشنهادی

معرفی ست قابلمه تفلون ایکیا SKANKA

معرفی ست قابلمه تفلون ایکیا SKANKA